還有中英歌詞影片

歡迎訂閱喔

 

 

✤中文歌詞✤ girl in red - Serotonin 血清素

 

I’m running low on serotonin

我的腦內不夠血清素

Chemical imbalance got me twisting things

化學物質失衡把我的思想都扭曲了

Stabilize with medicine 

靠着藥物去穩定情緒

There’s no depth to these feelings

這些感受一點深度都沒有

Dig deep, can’t hide

深入挖掘 我逃避不了

From the corners of my mind  

埋在腦海深處的想法

I’m terrified of what’s inside

裡面的聲音真的很恐怖

 

I get

腦子裡

Intrusive thoughts 

被各種念頭侵擾

Like cutting my hands off

例如:把我雙手切斷

Like jumping in front of a bus

例如:跳到巴士前

Like how do I make this stop

又例如:我怎樣才能令它停止?

When it 

因為

Feels like my therapist hates me

我的心理治療師好像很憎恨我

Please don’t let me go crazy 

拜托不要讓我瘋掉

Put me in a field with daisies 

把我安放在種滿雛菊的田野

Might not work but I’ll take a maybe

或許沒有用 但我姑且試試看

 

Oh, been breaking daily 

唉 最近每日也崩潰

But only me can save me

但只有我能拯救自己

So I’m capitulating

所以我唯有屈服

Crying like a fucking baby

像個小孩放聲大哭

 

I’m running low on serotonin

我的腦內不夠血清素

Chemical imbalance got me twisting things

化學物質失衡把我的思想都扭曲了

Stabilize with medicine 

靠着藥物去穩定情緒

There’s no depth to these feelings

這些感受一點深度都沒有

Dig deep, can’t hide

深入挖掘 我逃避不了

From the corners of my mind 

埋在腦海深處的想法 

I’m terrified of what’s inside

裡面的聲音真的很恐怖

 

I get

腦子裡

Intrusive thoughts 

被各種念頭侵擾

Like burning my hair off

例如:把我的頭髮燒光

Like hurting somebody I love

例如:傷害我愛的人

Like does it ever really stop?

又例如:這一切真的會完結嗎?

When there’s control I lose it

稍微好一點又失控

Incredibly impulsive

衝動到極點

So scared I’m gonna end up doing something stupid!

我很怕自己最終會做出什麼愚蠢的事!

But I try to contain it

但我會嘗試克制自己

Oh, It gets so draining

唉 這越來越累人

It’s like my heart is failing

我的心開始受不了

Every night I’m contemplating

每晚我都陷入深思

My inner voices saying tough

內心有聲音對我說:太難撐下去了

So I try to brush it off

所以我試着不理它

Yeah, try to brush it off

對 我試着不理它

 

I’m running low on serotonin

我的腦內不夠血清素

Chemical imbalance got me twisting things

化學物質失衡把我的思想都扭曲了

Stabilize with medicine 

靠着藥物去穩定情緒

There’s no depth to these feelings

這些感受一點深度都沒有

Dig deep, can’t hide

深入挖掘 我逃避不了

From the corners of my mind

埋在腦海深處的想法  

I’m terrified of what’s inside

裡面的聲音真的很恐怖

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 K小姐 的頭像
    K小姐

    K小姐喜歡翻譯歌詞

    K小姐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()